New York. 30-as évek.
Boldog békeidők.
David Shane (John Cusack), az "ultraértelmiségi" író, aki szerint: "a színház feladata nem a szórakoztatás, hanem csupán a metafizikai tartalom verbális megjelenítése", színházról színházra jár, és színdarabjával kilincsel totális sikertelenséggel.
Az "Atyáink Istene" valahogy nem kell a népnek. Egészen addig, míg egy producer, ha fantáziát nem is lát benne, de anyagi támogatást tudna szerezni rá.
Igaz, nem teljesen törvényes módon, mert a helyi rosszfiúk főnöke finanszírozná az előadást, ráadásul azzal a feltétellel, hogy barátnője, a mérsékelt IQ-val rendelkező, fejhangú táncosnő szintén szerepet kapjon a darabban.
A cél szentesíti az eszközt ugye, és a hirtelen összeverbuvált társulat megkezdi a próbákat.
A táncosnőből színésznővé avanzsált barátnő mellé persze testőr is jár (Chazz Palminteri), aki eleinte nagyon unja a próbafolyamatot, aztán egy kritikus ponton, amikor egyik színész sem találja a helyét a színpadon, a szerző - rendezőről már nem is beszélve -, egy olyan módosítást kiabál be a sötét nézőtérről, amit először mindenki ellenez, majd némi gondolkodási idő után használható, sőt ragyogó ötletnek tartja. Kivéve Shane-t, aki mélyen lesújtva és megalázva érzi magát, hiszen a világ esküdött most össze ellene, bár ha őszintén belegondol, igenis van ráció abban, amit Cheech (Palminteri) javasol.
Összeszedi hát minden bátorságát, és megkeresi a "testőr-maffiózót", segítsen be neki az írásban.
"Cyrano"-i kapcsolat veszi kezdetét…
Hangulatos. Roppant szellemes.
n. c. e.