Extra:
audiokommentár(ok) előzetes(ek) interjúk képgaléria tv spot werkfilm
New York olaszok lakta negyedének utcáin 1977 forró nyarán egy brutális sorozatgyilkos szedi áldozatait. A magát Sam fiának elkeresztelő pszichopata egy 44-es Magnummal közelről durrogtatja szét a derék polgárok agyvelejét, ennél többet azonban senki sem tud róla. Mivel a bizonytalanságnál minden jobb, az egyre hisztérikusabb helyi közösség számára mindenki gyanús, és mindenki potenciális célpont lesz. A félelem szétzilálja az együgyű és zavarodott emberek elméjét, mint Vinny-ét (John Leugizamo), és előhozza rejtett agressziójukat, mint Anthony-ból (Al Palagonia), és Joe T-ből (Michael Rispoli).
Azzal, hogy Lee már az elején megmutatja a New York-iak számára titokzatos gyilkos arcát, kihangsúlyozza a hisztérikus üldözők bizonytalanság és félelem szülte döntéseinek ostoba logikáját, minek csúcspontjaként a társadalomból legjobban kilógó Richie-re (Adrien Brody) irányítják minden frusztrációjukat. Ahogyan egykor szerencsétlen britek voltak abszolút biztosak abban, hogy Hasfelmetsző Jack zsidó kereskedő, illetve orosz emigráns, úgy a feldühödött amerikai-olasz csőcselék is hiszi, hogy ilyen gonoszságokat csak egy antiszociális punk vihet véghez. A sorozatgyilkos jelenléte csupán arra kell, hogy kialakuljon az a szituáció és hangulat, amelyben megmutatkozik az emberek igazi, ösztönös énje. A kirekesztés és a diszkrimináció szocio- és pszichodrámája Spike Lee filmje, a világ legszínesebb lakosságát felvonultató város utcáiról. Az egyértelmű üzenetet azonban nem sikerült kellően érdekesen megfogalmazni. Az indokolatlanul elhúzott jelenetek és azok aránytalansága azt eredményezi, hogy a mondanivaló hangsúlya újra és újra máshova kerül, és bár a karakterek elég sztereotípikusak az értékítélethez, túl hiteltelenek egy szociálpszichológiai jelenség ábrázolásához. Egy érdekes filmötletet így kell elrontani.