odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-
CORVIN 14h-



Rekviem egy álomért
Requiem for a Dream
ODEON ÉRTÉKELÉSE 9
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 9.4

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Requiem for a Dream
év:  2000
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  100 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Kinowelt
dialógus:  Magyar nyelvű
műfaj:  irodalmi adaptáció
dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Darren Aronofsky
Szereplő
Ellen Burstyn
Jennifer Connelly
Jared Leto
Marlon Wayans
Christopher McDonald
Louise Lasser
Operatőr
Matthew Libatique
Zeneszerző
Clint Mansell
Író (Eredeti mű szerzője)
Hubert Selby Jr.
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), magyar
Feliratozás:
angol (english), magyar
Képarány:
1.85:1
Extra:
interjúk
kimaradt jelenet(ek)
werkfilm
Borzongtunk már a Trainspotting hallucinációinál, megrémisztett bennünket az Egy kosaras naplójában látott függőség, szórakoztatott a Félelem és reszketés Las Vegasban, de amit ebben a filmben láttam, nekem erősebb és ijesztőbb mindháromnál.
Az a tény, hogy a történet írója, Hubert Selby Jr. azonos az Utolsó kijárat Brooklyn felé című film alapjául szolgáló könyv írójával, már eleget sejtet önmagáról, és a cím beszédessége is egészen lenyűgöző. Aki
még ezek után is bátorságot érez kikölcsönözni a filmet, annak nem mindennapi élményben lesz része.

Sara Goldfarb (Ellen Burstyn) egy magányos nő. Amióta férje meghalt és Harry (Jared Leto) fia önálló életet kezdett, más elfoglaltsága nincs, csak a televízió meg a takarítás. A fiú önállóságát azonnal megkérdőjelezhetjük, amint az első képsorok elkezdődnek: hogy pénzt szerezzen magának,
zálogházba viszi anyja tévéjét. Egyikük sem esik kétségbe, nem ez az első alkalom. Harry megkapja az árát, Sara visszavásárolja a készüléket. Egyszerű és kíméletes. Baljós sejtelmünk valóra válik, Harry, haverjával
(Marlon Wayans) drogra költi a megszerzett pénzt. Harry barátnőjével, Marionnal (Jennifer Conelly) próbál kilépni a bűvös körből, s normális életet élni. Sara arról a lehetőségről álmodozik, hogy szerepeljen a TV-
ben. Ennek szerinte csupán egy feltétele van, hogy lefogyjon és újra felvehesse azt a bizonyos piros ruhát, amely évekkel ezelőtt még oly jól állt rajta.

Kétségbeesett emberek segélykiáltásai, küzdelme a világgal, a magánnyal. A történet egyértelmű. Mert törvényszerűen ez következik, mégis - mint
amikor szurkolunk, hogy ne süllyedjen el a Titanic, vagy reménykedünk, hátha megmenekül Rómeó - valamilyen csodára várunk. Mert megszeretjük ezeket az alakokat, látjuk, hogy nem ők a rosszak, csak valahol kisiklottak. Csak a boldogságot keresik, nem veszik észre, hogy rossz
irányba haladnak. Próbálkoznak, annyira hasonlóak hozzánk...
Kiváló rendezés, még tökéletesebb alakítások.

Baralgin
» Olvasói szinopszis «
2003. február 5. 15:50 - parfum

Az utolsó kijárat Brooklyn felé az ürességhez vezet... Nem kisebb személyiség, mint William S. Burroughs mondta az önpusztító drogok által ideiglenesen betöltött spirituális vákuumra, hogy "a szükségletek algebrája". Az alapképlet: minél üresebb az életed, annál inkább szükséged van dolgokra (tagadás, önmegtévesztés, kábítószer), hogy betöltsd azt és ami mégis marad, a telhetetlen éhség, mindent megsemmisít. Négy különböző szereplő, négy különböző helyszín, négy különböző megrendítő tragédia. A film utolsó 15 percében a történet négy szála párhuzamosan pereg, akár egy szimfónia tételei, hogy a végén együtt érjék el a tetőpontot. Vajon miért Rekviem egy álomért a film címe? A címet a könyv alapján kapta, a könyv meg azért, mert hiányzik belőle az a zene, amely hajtja előre a filmet. Mintha Beethoven 5. szimfóniája lenne átértelmezve a 21. századba, egy filmbe, amely visszatükrözi a zene hatalmát...felejthetetlenül.
2004. október 8. 16:19 - Any Anonymus

A film lényege a már ismert dogellenesség. De az eszköz: a sokkolás. Élethűen, szinte vágatlan mutatja be, hogy megy tönkre a drogot használó fiatal körül élők élete is. Teljesen bele tudjuk élni magunkat. És a filmeléri célját anélkül, hogy drasztikus haláleseteket kellene mutogatnia. Arra már lassan immunis az ember. Aki ezt a filmet megnézi, utánna még csak meg sem forul a fejében, hogy droghoz nyúljon.Ha valaki még is tud nekem egy olyan embert mutatni, aki a film megnézése után a droghoz nyúlt volna...annak csak gratulálni tudok, hogy mennyire erős a lelki világa. Le a kalappal a remek rendezésért, és a színészek elött is meghajtom fejem. Bravó!
2006. október 17. 16:58 - UPi

A dolgok romlásának nincs végső fokozata, talán ez mondható a film alaptételének. Jó, közepes, rossz, rosszabb, még rosszabb, még sokkal rosszabb... és nincs legrosszabb, mert az azt jelentené, hogy most már csak javulni tudnak a dolgok. A filmet néző személy pedig tudja, hogy a dolgok nem fognak javulni. Hogy a szereplői a filmnek nem fognak megjavulni. Hogy nem szedik össze az életük maradványait. Hogy nem kapnak segítséget. Aki a film nézése közben abban reménykedik, hogy minden jóra fordul, az túl sok mesét nézett. Ez egy gonosz mese. A film alkotói, annak ellenére, hogy már az elején világosan megmondják, hogy nem lesz happy end, időnként megcsillantanak egy-egy reménysugarat a nézőnek. Ennek dramaturgiai oka van: a hamis reménykedés utáni csalódás sokkal erősebb érzelmi hatást vált ki, mint a rezignáció. Röviden: A film első félóráját érdemes megnézni (már ha kiváncsiak vagyunk arra, hogy milyen rossz lehet kemény drogosnak lenni.) Fél óra alatt a film az összes tézisét elmondja, és onnan már csak a néző alapos megkínzása van hátra: igazából új elemet nem látunk már. Olyan, mintha az első fél órában megmutatnának nekünk egy szakadékot, elmondanák, hogy ide fogunk most lezuhanni, és utána hosszan, élvezettel ecsetelnék nekünk másfél órában a zuhanás minden pillanatát.
2007. február 12. 20:24 - Adrienn

Ez az a film, amit miután megnézel órákig csak nézel magad elé és még napokmúlva is a hatása alatt vagy. Számomra nagyon megrázó volt. És talán a legmegrázóbb benne az, hogy ez a valóság.Nincs benne szépítés, nincsenek benne kitalált dolgok. Ez a mocskos valóság. A film sokkoló hatása miatt szeritem kötelezővé kéne tenni a megnézését a középiskolákban és egyéb helyeken, ahova olyan korosztály jár akik könnyen befolyásolhatóak. Kíválóak a vágások a filmben,az a gyors lepergés amely a drogozásra utal. Rendkívül jó és hatásos filmnek tartom. Bemutatja, hogy a világban a fiatalok, akikben megvan minden lehetőség hogyan vesztik el magukat és hogyan rontják el az életüket. Illetve nem csak afiatalok (de elsősorban).Nem egy happy enddel végződő történet, illetve az egész film alatt megrázottságot érzünk, semmi kellemeset.A Rekviem egy álomért film bemutatja hogyan változnak a vágyak a legrosszabb rémálmainkká. A zene és a színészek további pluszpont.Fantasztikus alkotás.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
3%
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
27%
A Grand Budapest Hotel
13%
Kódjátszma
15%
A mindenség elmélete
5%
Sráckor
10%
Whiplash
26%
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink