odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG nyitva Maris



Constantine, a démonvadász
Constantine
ODEON ÉRTÉKELÉSE 6
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 8.3

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Constantine
év:  2005
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  127 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Intercom
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  akció
thriller
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Francis Lawrence
Szereplő
Keanu Reeves
Rachel Weisz
Shia LaBeouf
Djimon Hounsou
Max Baker
Pruitt Taylor Vince
Gavin Rossdale
Tilda Swinton
Peter Stormare
Operatőr
Philippe Rousselot
Zeneszerző
Klaus Badelt
Brian Tyler
Író (Eredeti mű szerzője)
Jamie Delano
Garth Ennis
Író (Forgatókönyvíró)
Kevin Brodbin
Frank A. Cappello
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), magyar, cseh
Feliratozás:
angol (english), magyar, cseh
Képarány:
2.40:1
Extra:
audiokommentár(ok)
előzetes(ek)
kimaradt jelenet(ek)
kisfilm(ek)
videoklip
werkfilm
"Keanu Reeves majdnem mátrix stílusban öli a túlvilági gonosztevőket" - elég borzasztóan hangzik, ugye? No, nem eszik olyan forrón a kását. Alan Moore kultképregénye, a Hellblazer (a film címét - többek között - a Hellraiserrel való összecsengés apropóján változatták meg) több ismerősöm nagy kedvence, de nekem még nem fordult meg a kezemben. Ennek okán nem is tudom a végleges művet összehasonlítani a forrással, ám az biztos, hogy az alkotó levetette a nevét a filmről.
John Constantine a lepukkant detektív sztereotípiája: szájából lóg a cigi, vedeli az italt és a segítségét kérő nőnek csípőből nemet mond. Sok más mellett azonban egy fontos dologban különbözik Sam Spadetől: az ő ügyfelei megszállottak, ellenfelei hazajáró lelkek, informátorai okkultisták és misztikusok, ami pedig másnak egy homályos sikátor, az neki a maga a Pokol. Kelletlen hősünk éppen egy aprócska pókot kínoz otthon, amikor a csinoska Rachel Weisz felkeresi. A nő arra kéri, segítsen neki kideríteni, miért lett öngyilkos a nővére, vagy öngyilkos lett-e egyáltalán. A néző már sejtheti, hogy ennek az ügynek lesz némi köze a Végzet lándzsájához, mely a film első perceiben egy mexikói paraszt birtokába került. A legenda szerint ezzel a lándzsával végezte be egy római katona Jézus szenvedéseit a kereszten, így hatalma felmérhetetlen. Constatine végül rááll a nyomozásra, de addigra már mennyei és pokoli érdekcsoportok is beszálltak a játszmába.
A fentebb említett cimborák szerint ez egy förtelmes adaptáció, mivel ugyebár nincs mihez viszonyítsam, így nekem egy teljesen oké filmnek tűnt. Azt is meg merem kockáztatni, hogy jobb volt mint az előzetese - ez pedig ritka kijelentés. Pozitív megítélésemben az a tény is szerepet játszhat, hogy Alan Moore neve nem szerepel a filmen. A zavaros értékrendű művész ellenben egy másik, szintén az ő munkájára épült alkotás mellett viszont teljes mellszélességgel kiállt: ezt a fekélyt úgy hívják: Szövetség.

Bilagit
» Olvasói szinopszis «
2005. április 8. 02:13 - Flaticius

A cigaretta addikt ördögűző Constantine a halandók "idilli" világán kívül magát a Poklot is megjárta. A Pokol gennyes bugyraiban démonok marják le a húst a bukott emberekről, újra és újra. Élete kilátástalan. Napi tevékenysége kimerül a félszegek által rendre megbontott egyensúly kompenzálásában. Elutasító, magának való ember, láncdohányosként tüdejét a rák emészti. Tudja, hogy napok, talán hónapok vannak hátra az életéből, de mindegy hány démont küldd vissza a túlvilágra, Istentől nem kap feloldozást. Helyette becsmérli, ostoba kis fiatal gyermeknek nevezi, aki felelőtlenül turkál a hangyabolyban. Élete azonban jelentős fordulatot vesz, miután az elbűvölő, ám egy enyhe szálon a materialista világba kapaszkodó Angela Dodson (Rachel Weisz) felkeresi, hogy segítsen kideríteni, mi vitte rá mélyen vallásos ikertestvérét az öngyilkosságra. A Hellblazer című képregényből született Constantine-t az igen tehetséges Francis Lawrence videoklip rendező keltette életre Kevin Brodbin története alapján. A többi, hasonszőrű rendezőnél tapasztalt videoklipes vibrálás annyira nem érezhető. Inkább az egyensúly fenntartásával vannak problémái. A film atmoszféráját a kiváló okkultista motívumok és a világbüntető számítógépes effektusok teremtik meg. Minden egyes apró kellék, magyarázat és a médiumként szolgáló víz felhasználása zseniális, hihető, megkérdőjelezhetetlen hangulatsávot von a film köré. Mélyen magunk alá gyűr, a meghökkentő jelenetek pedig egyre lejjebb és lejjeb merítenek. Már csak egy lépés választ el minket a teljes hangulati sokktól, a túlvilágra való átlépéstől, amikor elhangzik a jelenetbe nem illő poén vagy buta, saját világunkbeli, erős jelzésértékkel bíró mozdulat. Ezek az apró bukdácsolások mindig visszarántanak a felszínre, de mint előző mondataimban írtam a hangulat olyan profin eltalált, hogy csak a film végén szakad meg a transz és ébredünk széles vigyorral a szánkon, illetve enyhe epével a nyelvünk alatt. A Matrix utat mutatott, melyen öles léptekkel halad a Constantine és egyben jelöl új ösvényeket a követőinek. A CGI effektusok döbbenetes hatást keltenek. Egy Oscar legalább jár a film számára. Pillanatig sem érezni, hogy rózsaszín rágógumis mázt akarnak letuszkolni a torkunkon. Nincsenek felesleges, értelmetlen divatjelenetek. Minden a helyén van, klappol és finoman táplálkozik a Matrix által felvonultatott repertoárból, mely a film végére üvegszilánkokként hever a padlózaton. A Constantine nem más, mint a modern világból a pokolba átültetett Matrix lassított változata. Még egy kicsit csiszolatlan, de már kápráztató élekkel büszkélkedő gyémánt. Mindenkinek melegen ajánlom.
2005. április 13. 14:03 - Mozifenomén

Nem tudom miért, de a Constantine-t előszeretettel hasonlítják a Mátrixhoz. Nos, ez a fajta megközelítés sántít, mint a lábonlőtt németjuhász, ugyanis nincs itt semmilyen bullet-time vagy sci-fi beütés. A film nem több, mint az Ítéletnap és a Van Helsing többé-kevésbé tűrhető elegye. Látszik a forgatókönyvírók igyekezete, hogy próbáltak valami teljesen eredetit rittyenteni, ami részben sikerült is. A történet ugyanis tartogat bőven meglepetéseket. Szó ami szó, de az adaptáció jól tükrözi az eredeti Hellblazer-képregények hangulatát, uyanakkor a filmünk itt hibádzik leginkább. Nem támaszkodik teljesen egyedi ötletekre a Constantine, de nem ez volt a cél: a nyitójelenet erősen hajaz Az ördögűzőre, és a tény csípheti egyesek szemét. Keanu Reeves tüdőrákos magánkopójában benne rejlik a feljődés lehetősége, de az egykori Neo nem igazán villant meg semmit a főhős magányából és lelki gyötrelmeiből. Csak coolan elszív napi 30 spanglit, beszól az összes rossz démonnak, majd legyőzi mindet. Ráadásul a jól ismert klisék most fordítva működnek. Jönnek a korrupt angyalok és a kedves démonok, de a végkifeljet egy újabb "Mentsük meg a bolygót a természetfeletti inváziótól!"-sablonra fut ki. Kevés van ugyan belőlük, de az akciójelenetek tűrhetőek. Igaz, itt észrevehető kis nyúlás a Pengéből, de igazából nincs komoly gond. Ami viszont kimagaslóan jó, az a látvány. Köszönet érte a Tippet Studiosnak. A Constantine - A démonvadász ugyan nem éri el a Mátrix-trilógia szintjét, de alacsonyabb álvárásokkal beülni rá nem mindennapi élményt nyújt. Közhelyes megoldásai ellenére vállalható szórakoztatófilm, voltaképp Az ördög ügyvédje pergőbb verziója.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
4%
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
28%
A Grand Budapest Hotel
14%
Kódjátszma
13%
A mindenség elmélete
5%
Sráckor
9%
Whiplash
27%
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink