odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG
CORVIN 14h-



King Kong
King Kong
ODEON ÉRTÉKELÉSE 10
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 7.0

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  King Kong
év:  2005
nemzet:  amerikai (USA)
új-zélandi
hossz:  187 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  UIP Duna
dialógus:  magyar nyelvű
műfaj:  kaland
dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Peter Jackson
Szereplő
Naomi Watts
Jack Black
Adrien Brody
Andy Serkis
Jamie Bell
Kyle Chandler
Lobo Chan
Evan Parke
Thomas Kretschmann
Colin Hanks
Operatőr
Andrew Lesnie
Zeneszerző
Howard Shore
Író ()
Fran Walsh
Merian C. Cooper
Edgar Wallace
Peter Jackson
Philippa Boyens
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), magyar
Feliratozás:
angol (english), svéd, holland, finn, magyar, dán, héber, norvég
Képarány:
2.35:1
Extra:
dokumentumfilm(ek)
egyéb
kisfilm(ek)
A Gyűrűk Ura-trilógia mindent elsöprő anyagi és szakmai sikere után Peter Jackson akármit csinálhatott volna; jólnevelt hobbithoz hasonlóan naphosszat sörözhetett és pipázhatott volna, ha pedig ezt filmre kívánta volna vinni, bízvást megkapott volna rá akármekkora összeget. Ő azonban szinte rögtön újfent munkába állt, és újraforgatta egyik legkedvesebb filmélményét, az 1933-as King Kong-ot – a végeredmény pedig két évvel az A király visszatér után már látható a mozikban.
A sztori nyilván mindenki előtt ismerős, sok szót kár is rá vesztegetni: kis csapat, egy hajó, három főhős: nyerészkedő filmes, gyönyörű színésznő, szerelmes író. Partraszállás, bennszülöttek, őslények, lány-áldozat, óriásmajom. Szabadítás, majomfogás, New York, látványosság, repülők, Empire State Building. A kérdés az, vajon mi újat tud mutatni nekünk ezek csatasorba állításával Jackson, ráadásul az eredetinél kétszer hosszabb terjedelemben, három órában? Nos, nagyon is sokat.
Megvan benne minden, ami egy kiváló kalandfilmhez szükséges: menekülés és harc a megszámlálhatatalan idegen lénnyel, ráadásul a technika jóvoltából olyan élethűen, hogy időnként mi is beleborzongunk a szörnyű látványba. Mindemellett Jackson nem felejtette el, hogy azért ez mégiscsak egy szerelmi történet, még ha kissé rendhagyó is; ennek megfelelően kiemelten koncentrál a lány és a majom viszonyára, olyan finom kézzel, ahogy Kong tartja Naomi Watts-ot. Tökéletesen dolgozza ki kettejük viszonyát, azt, ahogy fokozatosan fedezik fel egymást, ebben pedig igen nagy része van annak a technikának, amivel az óriásemlősnek emberi mimikát teremtettek – az alany ezúttal is Andy Serkis volt, csakúgy, mint Gollam esetében. Jackson tudja, miről szól az igazi mozi: érzelmeket kell kiváltani, legyen az félelem, undor, szimpátia vagy éppen szerelem. Ő pedig ezt meg is adja nekünk, gondosan adagolva, hogy végül magunk is egy CGI-teremtménynek szurkoljunk, ahogy a repülők vele együtt a mi szívünket is célba veszik. A rendező bátorsága a témaválasztás mellett a szereplőválasztásban is látszik: Jack Black, mint drámai színész, ráadásul szerepe szerint negatív főhős, Adrien Brody, mint hősszerelmes, aki még az ügyeletes filmsztárt is elhomályosítja? Meglepő, de ez is működik.
A kissé döcögős első negyven percért és a napfelkeltében elsütött, erősen giccsközeli csókért levonással tartozunk, így a film csak 9 és fél pontos. Kerekíteni azonban – különösen karácsony környékén - felfelé szokás, így a végeredmény: 10.

TomTom
» Olvasói szinopszis «
2005. december 27. 23:57 - Soprano

Lasd:olvasoi hozzaszolasok!
2006. május 13. 17:13 - R. D.

Szerintem, ha az ember egy remake-et akar értékelni, akkor valahol nem lehet elkerülni, hogy ne hasonlítsa a filmet az elődeihez. Számomra fiatalabb korom egyik nagy favirotija volt a '78-as Kong film, amit minden emberke agyra-főre tud szapulni, én mégis szeretem azt a filmet. Ez az a mondat, amit erre a mozira viszont nem tudok rámondani. Megvallom, én próbáltam, egyszer végignéztem, és másodszor is nek akartam kezdeni, de enm vitt rá a lélek... Egyszerűen: unalmas, és a történet igaz lényege elveszik a különböző, és tényleg nagyon minőségi (megjegyezem,e z az egyetlen dolog, amit maximálisan tudok pontozni ebbe a filmben) trükkök között. Mert azok lebilincselőek lehetnének... ha nem mennének a film rovásásra. A történetet nem kell részletezni, mindenki ismeri. De amit erről a filmről tudni érdemes (szerény véleményem szerint), az az, hogy nem képes visszaadni azt, amit eredetileg talán jelenteni akarna... Vagyis: az ember mindent elpusztít, amitől fél, még ha az valójában nem is rossz, és minden ősi kultúrát megsemmisít. Itt a benszülötteket egyetlen percig sem sajnáljuk, hiszen vérengző vadállatokként ábrázolják őket, ez olyasmi, mintha a Farkasokkal Táncolóban az indiánok zsebből lefejezték volna Costnert... Ami pedig a színészeket illeti: bár mindenki értékeli, én valahogy úgy érzem: Jack Black nagyon de anagyon nem volt megfelelő választás. Szinte idegesítő, ahogy megpróbál komolyan szinészkednui, errre mondhatnánk azt, hogy maradjon a kaptafánál, ez neki nem megy. Az egyetlen szinészi teljesítmény, amire szavam sem lehet, az talán Naomi Watts-é, bár itt-ott Nála is az az érzés fog el: túljátsza a szerepét. Egy mondatban összefoglalva: szerintem kár volt ennyit belefeccölni ebbe a moziba, nálam egy kicsit megingatta Peter Jackson dicsfalát, amit a nagyszerű Gyűrűk Ura filmekkel sikerült felállítania nálam. Talán a film végi mondat a leghelyesebb (ami mellesleg az egyik legszörnyűbb befejező mondat, amit normál, első-osztályúnak kikáltott filmben hallottam): a szépség legyőzte a szörnyeteget... King Kong legendáját is elgyőzte a digitális effektusok hada..
2006. július 4. 13:50 - Hartigan

KingKong Gyermekkoromból kimaradt a KingKong, így nem tudom azt mondani hogy fiatalkori kedves emlékem remakére ültem be, tele nagy elvárásokkal, mert nem így volt. Éreztem a film fontosságát, és eredetijének(1933) filmtörténelembe elfoglalt fontos szerepét. Szimbólum az óriás gorilla felhőkarcolókon szökellő alakja, a médiába és pop kultúrába egyaránt. Érdekes film, egy különleges kapcsolatról, ember és állat közt. Nem a megszokott, ez több, a maga bizarrságával és szépségével egyaránt. A gyöngéd női karakter, és a brutális óriás majom. És mégis létrejön köztük valami gyengéd kötődés egymás felé. Nekem sose sikerült megértenem ezt a kapcsolatot. Mielőtt megtekintettem volna Jackson filmjét, bepótoltam a 2 előd filmet is, és igazán egyik se tetszett annyira, nem találtam meg bennük a választ a történet kulcsára. Mi a titka az érzelmi kapocsnak? És azt hiszem ebben lettem gazdagabb Peter Jackson filmjébe. Hogy megértettem miért érzett úgy a nő, s a szörnyeteg egyaránt. A leg érzelmesebb adaptáció elmondhatjuk, a legnagyobb pátosszal, és drámaisággal együtt. a színészek is fantasztikusak,és számomra igazi ikon lett a nagy romantikus alkatú drámai arcvonású Brody,mint hős szerelmes. Elszánt rendezőként Jack Black fantasztikus hitelességgel alakította a megszálottat, Naomi Watts pedig kedves nőiességével újabb dimenziótt vitt eddig ismert karakterébe. A látvány pazar, akció jelenetek katartikusak. Sokat dolgoztak vele. a színek gyönyörűek, a hangulat fenomenális, a vágások jók, és a zene pedig passzol minden jelenethez. Nagyszerű filmnek tartom a KingKongot. Első osztályú mozi élménynek, amihez foghatóba már rég nem volt részem. Nem tudom, anno(1933) mit érzett a moziból kijövet a kis Peter Jackson is, de talán valami hasonló élményt élhetett át, ha azon mozi élménye miatt akart rendező lenni.
Olvasói hozzászólások (1 db)

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink